Välkommen att höra av dig!
Vi som arbetar med SNAP
“Vi vill bidra med metoder som skapar förändring”
Vi är legitimerade psykologer med lång erfarenhet av behandling, utbildning och handledning inom socialtjänst, skola och socialt arbete. Vi har tidigare tagit fram och implementerat program för både skola och socialtjänst och skola. Läs mer om oss.
Tveka inte att kontakta oss. Vi svarar gärna på frågor, skickar material eller träffas för att berätta om SNAP. Fyll i formuläret nedan eller ring oss.
Kristina Loftsson , Kata Nylén, Peter Friberg,
Peter Friberg
Legitimerad psykolog
Peter Friberg är legitimerad psykolog med lång erfarenhet av att utbilda, handleda och utveckla verksamheter inom socialt arbete och skola. Han är medgrundare till Psykologiakademin och har i många år arbetat med att stärka kompetensen hos yrkesverksamma inom elevhälsa, socialtjänst och öppenvård.
Peter har särskild erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med komplex problematik, bland annat inom ramen för öppenvårdsprogram som Treatment Foster Care (TFC). Han har också arbetat med att utveckla insatser för att förebygga och hantera problematisk skolfrånvaro.
Kristina Loftsson
Legitimerad psykolog
Kristina Loftsson är legitimerad psykolog med bred erfarenhet från både kliniskt arbete och utbildning. Hon har arbetat inom psykiatri, företagshälsovård och i nära samverkan med skolor och socialtjänst. Ett genomgående fokus i Kristinas arbete har varit att sprida evidensbaserade metoder och stärka yrkesverksammas kompetens genom handledning och utbildning.
Kristina är medgrundare till Psykologiakademin och har också en bakgrund som journalist. Hon är huvudförfattare till boken ”KBT för skolkuratorer”, som utkom hösten 2023 och riktar sig till yrkesverksamma inom elevhälsa.
Kata Nylén
Legitimerad psykolog, specialist i organisationspsykologi
Kata Nylén är legitimerad psykolog och specialist i organisationspsykologi, med särskilt fokus på hållbarhetsfrågor – framför allt social hållbarhet och klimatpsykologi. Hon är medgrundare till både Shift Collective och Klimatpsykologerna, och är en flitigt anlitad föreläsare och författare.
Kata har lång erfarenhet av att utveckla och implementera evidensbaserade metoder i praktisk verksamhet, bland annat Treatment Foster Care (TFC) och skolövergripande program för ökat studiero och inkludering. Hon är medförfattare till böckerna ”KBT i socialt arbete” och ”Klimatpsykologi”.